2012. október 1., hétfő

A Kovacs


Amikor megszulettem, nem tudtam, hogy mi leszek. Sok minden akartam lenni mar kiskoromban is. Voltak nagy almok, kisebbek is, volt, ami bejott, es volt, ami nem. Megis most jottem ra, hogy egynek szulettem. Kovacsnak.
Az elso lancot talan Edesapam tanitotta meg nekem, hogy kell elkesziteni. Tole a csalad lancat tanultam el. Igy lassan en vagyok a soron, hogy a parazsbol kivegyem a lancszemeimet, es egy egeszet varazsoljak belole.
A tesoimmal talan jatekbol epitettuk ki a lancainkat. Amikor Zsuval a kis lego-agyuval lelovoldoztuk a lego-figurakat a varrol. Zsoval, mikor elvettem tole az iskolataskat az EZI elott a zebranal. Es jelezve, hogy keszen allok a sulira, en mentem be az o taskajaval. Ezek egy-egy lancszemek. Biztosan meg sok lancszemmel bovul a mienk.
A baratokhoz is valamifele lancokat krealtam. Ezek a lancok mindenfele elernek. Van ami a kozelemben huzodik, erosebbek es tartosabbra sikerultek, vannak amik egeszen messzire nyulnak, talan egyszer el is rozsdasodnak. Vannak, amikket elszakitottam, van aminek a keszitesevel lealltunk mar, de van sok olyan, ami meg most epul.

Nem olyan regen, azaz mult heten belekezdtem egy ujjabb lancba.
Azt hiszem, olyan korban vagyunk, ahol az arctalan nemzedekek szuletnek. Senki sem lehet eleg fontos, aki azza valik, az letaszittatik. Elveszik a maszkjat, a koronojat, vagy legyen barmi amivel megkulonbozteti magat a tobbiektol, es megprobaljak eltaposni. Ez ellen lehet kuzdeni is, meg lehet probalni, hiszen koztudottan "farkastorvenyek uralkodnak." De megis, ez lenne hat a vilagunk?
Szoval nem kellett sok ido, hogy elkeszuljon a lanc. Kis parazson keszult, nehany utessel, megis eros, hiszen a gonosz szulotte. Olyannak keszult, aki az arctalan nemzedekben farkast jatszik. Ezert az o lancat nagy szemuekre, es megfelelolu sulyura kovacsoltam. A lanc vege gondoskodik a megfelelo illesztekrol, megfelelo sulya gondoskodik a melybe rantasrol. Egy csobbanas kisereteben eldobom magamtol ezt a lancot. Es nezem, ahogy a vegen ott fityeg a farkas. A farkas szerepeben egy olasz bacsi van. A ruhataros. A lanc szemei lopasban es hazugsagban edzodtek. Biztos fityeges a vege.
"Fityeges? Hat fityegjen vegleg!"
Viszont neki koszonhetoen, sikerult egy ujjabb reteggel bovitenem a sajat lancingem, hogy a kovetkezo lovagi tornamon jobban szerepelhessek.

A mar elkeszitett lancaimnak nehezebben tudom gondjat viselni innen. Ezt kerlek nezzetek el nekem. Most ujjabb lancok halojaban vagyok, ami ismeretlen meg szamomra, es nem konnyu eligazodnom ebben a nagy haloban. A lancok hosszuak, a szemek vegtelenbe nyulnak, megis ezeket kell most tanulmanyoznom, es szamlalgatnom. Meg kell talalnom azokat a szemeket beloluk, amiket felhasznalhatok a sajat lancaimnal, hogy eros fuzerek keruljenek ki a kezem ugyebol.

Most ilyeneken elmelkedem.
Nektek milyen lancaitok vannak? Ti tudjatok?

:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése