2012. szeptember 9., vasárnap

A munka szabadda tesz


 Eppen a szekemen ultem, mikor egy fekete boru csalad majdhogynem koru allt engem. Sajnos ugy neztek ki, mint akik eppen egy ijesztgetos horrorfilmbol leptek elo, mert igencsak megviselt arcuk volt. Csunyabban ugyis mondhatnam, hogy torz. Szoval a mogottem levo falnak koszonhetoen nem teljesen vettek korul, csak eppen annyira, hogy a latoteremet betoltsek. Sokan voltak es vegyes korosztaly, a kicsiktol az idosekig. Es mind a kepembe uvoltozott. Orditoztak velem valamiert, en meg a leghangosabbnak az arcaba nezve mosolyogtam, es mondtam, hogy "sorry, i don`t understand. I don`t speak english." De nem fogtak fol,... vagy csak nem akartak felfogni. Ez igy ment fel oraig.
Aztan bolintottam egy nagyot, es raeszmeltem, hogy basszus, bealudtam.
Eppen a sokadig oramat toltottem egy konyvelo irodahaznak a ruhataraban, ahol eppen valami rendezveny volt. Reggel az ugynoksegnel azt mondtak, hogy ma megsem megyek hajora pincerkedni, hanem surgeto szukseguk van egy ruhatarosra, es pont keznel vagyok, es milyen jo hogy vagyok, es kulonben is, koszonjuk, hogy Isten megteremtette ezt a gyereket. Szoval ott ruhataroskodtam. Es vegre olyan munka volt, ahol normalisan bantak az emberrel, nem ugy mint a csutortoki meloban, ahol egy laza 16 orat ledolgoztam, es olyan porges volt, hogy a manager-ek teljesen kihuztak magukat, akkora ideg allt belejuk.. es persze kin csattan ez.. de ott legalabb volt tarsasag.
Itt meg..
10 orakor elkezdtem dolgozni, es az elejen mondta a csavo, hogy meg ne vigyek magammal konyvet, majd ha kevesebb vendeg lesz....
Aztan delig, vagyis ket ora alatt bevagodott 6 db, azaz hat darab vendeg. (Bar embereket nem szokas darabban szamolni, megis nem tetszesemet kifejezve ezt teszem.) Es szinten delig ebbol 3 el is vitte a taskajat. Merthogy csak taskakat adtak be. Es a maradek 6 oraban 3 taskara vigyaztam. (Es ne vigyek konyvet..) Fejben vegigmondtam az osszes ETO jelzetet, meg azokat is, amiket nem tudok. Megszamoltam a Nap sugarait, es a vallfakat (csak 194 db..).
Szoval 2 ora fele, amikor arra jott egy ott dolgozo, megkertem, hogy negy pillanatra maradjon mar ott, mig felszaladok egy konyvert. Eppen az otodik pillanat jott volna, mikor visszaertem a konyvemmel (mar a Tronok harcanal tartok, de ezt is mindjart kiolvasom, mert ugye a sok metro). Aztan a munka utan felmentem a cuccomhoz, ami a konyhan at vezetett, es a ket srac, akik eppen zartak, adtak egy tal gyumolcsot, es lealltunk egy kicsit borozni. Itt elmeny dolgozni. Penzt adnak azert, hogy olvassak, es meg hozza is jarulnak az egeszsegemhez. Remelem surun kuldenek ide ruhatarkodni. Amugy az Intercont. sem rossz. Csak az ugye olyan porgos. Peldaul csutortokon ketszer majdnem elajultam. :P
Mint, ahogy mar emlitettem, 16 orat dolgoztam aznap (bent erre csak annyit mondtunk, hogy more hour, more money :) Eletem elso igazi pincerkedese. Olyan volt, mint a filmekben a "pingvinek", akik libasorban kimennek a kajakkal, es egyszerre leteszik, felveszik, cserelik, toltenek, tovabb mennek, stb. Szoval az elso kimenetelem elott igencsak kozel alltam ahhoz, hogy odatermeljek egyet, mert eleg puccos emberek koze kellett kimennem, hogy megtanuljam a pincerkedest. (Emlitettek amugy, hogy sok helyen hosszu evekig tanitjak, hogyan kell ezeket csinalni..szerintetek?) Elotte meg kavet toltogettem, es forro vizet a teahoz, egy asztal mogul. Nem tudom eldonteni, hogy jobb e, hogy aztan kiszedtek onnan, es talcazasra adattak a fejem. De a tarsasag nagyresze ugyan az volt, mint hetfon, szoval meg tobbet tudtam kommunikalni veluk. Es innen szereztem a penteki melot, mert az egyik lengyel no odajott hozzam, es kerdezte, hogy nem akarok e masnap dolgozni helyette, akkor persze meg ugy volt hogy egy hajora kell mennem pincerkedni. Mondtam neki, hogy miert ne akarnek. Igy hat mentem, bar mashova. Meg az egyik magyar sracnak koszonhetoen indiai eskuvokre is el fogok jarni pincerkedni hetvegente, ami kevesebbet fizet, mint a minimalber, de ott helyben kezbe adjak a zsozsot, ami eleg arra, hogy egy hetig legyen berletem es egyek is, mig az agency-tol kapott oraberekbol csak a szallast kell majd kifizetnem, es a nagyreszet meg el tudom tenni. (Szoval az anyagiaktol mar egyaltalan nem kell felnem).
Szoval csutortok delben kb. 400 embert kellett kiszolgalnunk, amire azt hittem, hogy puccos kiszolgalas. Este kb. 40 embert kellett kiszolgalnunk (emiatt tudtam/kellett ott maradni 16 oras munkara), de szerintem a kiralyno nem kap kulonb kiszolgalast, mint amit ezek kaptak tolunk. (Ja, hat persze,.. igen, hetfon ugye Harry herceg is itt volt :)
Szoval megint csak eleg ideges lettem, amikor a feher kesztyuket felhuztam, hogy majd a kiszolgalasnal tokeletesen beolvadjak a tobbi profibb pincer koze. Na jo, nem sikerult teljesen, mert ket kes is leejtodott valamiert. Bar nem tudom, hogyan tortenhetett. :D
Kb. 6 fogast vittunk ki puccoseknak, es minden bemenetel elott eligazitast tartottak. A ket magyar srac segitett, hogy felfogjam mi is a feladatunk eppen. (Mert azon kivul, hogy kivittuk a kajat, es beszedtuk a szennyest, a 12 darabos evoeszkoz keszletbol is mindig a megfelelo darabszamot el kellett szedni toluk, ha hasznalta a paciensunk, ha nem. Es az se volt mindegy, hogy melyiket veszem el, mert ugye fagyis kanallal nem lehet enni baranycombot..) Szoval munka utan is tudtam egy jot kajalni a dolgozok ettermeben (igen, itt kulon van etterem a dolgozok szamara, csak ingyen. :D ). Tehat szegyen, nem szegyen, meg nem tanultam meg fozni, igy rakenyszerulok, hogy a munkahelyeken kajaljak. Amit tudok kesziteni, az a palacsinta, a lecso, es a piskota. De utalom a kaja elkeszitesere forditott idot, ezert kihasznalom a lehetoseget, es szepen etkezem "etteremben". Igazabol ugy nez ki, hogy egyedul hetvegen kell magamrol gondoskodni kajailag, de meg nem tudom mi lesz az eskuvos munkakkal. Ma voltam az egyiken, hogy megnezzek ki vagyok, mi vagyok. Es keresztul mentem a nasznepen, es eszmeletlen milyen puccosak az indiaiak. Szoval szerintem nem lesz gond a kajaval itt sem. :)
Viszont most, hogy ennyit beszeltem a munkarol megemlitenem, hogy az en Bubusom is egy igen csak jo munkara tett szert a suli melle. Szerencsere a mai kor technikainak koszonhetoen az informacioaramlas hatartalan mertekeket olt, igy a lehetosegek adottak, hogy kommunikaljunk szeretteinkkel. (Na jo, anyaek meg mindig sokat kuzdenek, hogy tudjunk skypolni.. :)
Na es tegnap jott egy uzenet is, hogy a Borostyanfelho koncertezni fog marc. 15-en a Szent Csalad Plebanian. Persze nelkulem. Most irigy vagyok. :)

Na, es most, hogy vasarnap van, es szunnapom van, es csak azert is, ezert elmegyek misere.


ui.: Egesz heten jo ido volt. Nem fujt papirzsepit a szel.

1 megjegyzés:

  1. No mikor írsz már köv. történéseket???jajj...ma veled álmodtam, hogy kimentünk meglátogatni, és Te nem akartál találkozni velünk:(...szóval tessék mostmár írni!!
    Napussz

    VálaszTörlés